Jak prenumerować japońską gazetę? Zipper June 2014 vs. Zipper March 2013

Jak zapowiadałam na page'u, dzisiaj będzie notka o Zipperze. Tata zaprenumerował mi na próbę, na 3 miesiące Zippera (popularny magazyn z modą uliczną/Harajuku/Aomoji).

Jak zamówić?

O linka do prenumerowania jakiejkolwiek gazety musiałam poprosić, odpowiedź dostałam bardzo szybką.  LINK DO PRENUMERATY ZIPPERA (po lewej stronie macie listę reszty gazet do prenumerowania).
Potrzebujemy do zakupu konta na cdjapan.co.jp oraz konta paypal.com. Musimy niestety przygotować się na drogą przesyłkę. Średnio gazety japońskie kosztują 15-20zł, a niestety drugie tyle płacimy za naszą przesyłkę. Dodam, że cenowo nie ma ŻADNEJ różnicy czy zamówimy prenumeratę na 3, 6 czy 12 miesięcy (trochę szkoda, czerwcowy kosztował 680JPY/jakieś 20zł).
Wychodzi nieco taniej za przesyłkę kiedy zamierzamy zamówić dwa najnowsze wydania magazynów (np. Zipper i Kera na maj).  Wtedy szukacie z głównej strony cdjapan.co.jp (dalej nie wiem jak szukać prenumerat i wchodzę przez linka xD). To moje drugie zamówienie z tej strony, pierwszym była płyta KLIK


Ile czekamy i co dostajemy?

Moja prenumerata idzie ekonomiczną przesyłką (SAL- Przesyłki SAL są przesyłkami mieszanymi, to znaczy połowę dystansu paczka płynie drogą morską a drugą połowę drogą lotniczą). Pierwszy magazyn wysłali mi 21.04, a dostałam go 5.05, czyli można powiedzieć, że taka przesyłka idzie koło 2 tygodni. 
Doręczono mi czerwcowe wydanie, czyli to, które ukazało się na maj w Japonii, dodatkowo otrzymałam 'gratis' dołączony do każdej gazety czyli torbę :D
Gazeta nie ucierpiała, nie miała żadnej skazy (jak również torba), podczas swojej podróży do mnie nic się nie stało ^^

po opakowaniu po torbie, wnioskuję, że jest ona zasponsorowana
przez japońską firmę http://merryjenny.jp
styrana Ayame

Jak wygląda Zipper?



Lubię ten magazyn za to jak bardzo jest wypełniony stylizacjami, zawsze znajdą się jakieś tutoriale makijażowe lub fryzurowe, do tego fajnie popatrzeć na niektóre modelki, a nawet dowiedzieć się czegoś z rynku muzycznego na terenie Japonii (top listy!).



nawet mają dział o grach o.o (tak myślę, że to taki dział xDD)
I promocja mangi :D wiecie, że Zipper promował Paradise Kiss?
 







ta czerwona spódnica <3

Zipper June 2014 vs. Zipper March 2013 


cena z 590JPY podskoczyła do 630JPY
Ze 170 stron mamy 200
okładka jest w śliskiej oprawie, a manga i późniejsze strony są ze zwykłego papieru (w starych wydaniach manga miała taki 'ziemisty' w dotyku papier, a wszystkie modowe strony są takie same)
wydaje mi się (!): układ niektórych stron się zmienił, poszerzyli działy z nowinkami: muzyka, filmy itp, a dział z grami dodali

Mogę śmiało podsumować, że gazeta zwiększyła cenę wraz z ulepszeniem gazety, wiec nie martwcie się różnicą 5zł. I ten numer sprzed roku lubię (to nic, ze ukradłam go Lambdzie, zua ja, huehuehue) i ten czerwcowy. Magazyn sam w sobie jest wyczerpujący jeśli chodzi o tematykę ulicznej mody. Fajniej by było jakbym znała jeszcze japoński i wyczytała jakiś artykuł xD" 
Z moich odczuć to mam mały żal do typowych magazynów modowych z Europy, które pomimo tej tematyki wciskają artykuły z zakresu nawet aktorstwa, a samych trendów, stylizacji jest stanowczo za mało. Od siebie mogę polecić "Viva Moda" (kwartalnik), która faktycznie poświęca się trendom na każdą porę roku :)

tutaj możecie ściągnąć majowy (!) Zipper: KLIK (kod: m488)

Kończąc już pisanie, myślę o zrobieniu listy japońskich magazynów (takich najpopularniejszych), krótki opis co one przedstawiają, linki do stron/prenumerat/pojedynczych sztuk i po kilka skanów. Piszcie co myślicie o tym. 
Zapraszam do komentowania postów, zadawania pytań tutaj lub na asku i do napisania.
Bai, bai, potworki~




Zipper March 2013 




3 komentarze:

  1. a to stąd ludzie mają te gazety.. xD zawsze widziałam je na ebayu ale po ok 80zł albo drożej ;_; wgl kupiłabym, ale mogłabym się tylko nacieszyć zdjęciami bo nie znam japońskiego hm.. ciekawe czy można gdzieś na necie dorwać po chińsku jakąś japońską tego typu gazetę to może co 50 słowo bym odczytała xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No..ni w piec ni w dziewięć z językiem, fakt, ale jest tu tyle zdjęć, ze nie trzeba chyba słów xDD' chociaż wywiadu z jakimś zepsołem jestem ciekawa >: może Lambda mi przetłumaczy :D
      Wydaje mi się, że ciężko by było dostać jakieś typowe koreańskie, ponieważ są mało znane na nasz rynek, chyba z chińskimi podobnie..oprócz Vougów i Baazarów z ichnych wydań z jebaja >:

      Usuń
    2. muszę się wybrać do chin i tam obkupię się w chińskie wydania wszystkich fajnych azjatyckich gazet xDD a kiedyś jak nauczę się chińskiego trochę lepiej niż przedstawianie się i kilka randomowych słówek to sobie poczytam xDD

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.