☆ Ulzzang ☆


Postanowiłam dać notki opisujące różne style azjatyckie, przy okazji tego iż robię opisy na stronę.
Tak wiec na pierwszy ogień idą Ulzzangi.
Ten styl pochodzi z Korei Południowej, jeśli mówimy o stylu z Krei to chyba każdy kto chociaż trochę się interesuje to pierwszym skojarzeniem będzie Ulzzang.



Ulzzang (czyt. oljjang; 'ul' = twarz; 'zzang' = najlepsza) dosłownie tłumacząc to osoba z piękną twarzą. Zarówno kobiety jak i mężczyźni idą tym nurtem.
Ulzzangiem jest osoba, która staje się internetowym modelem, wstawiając swoje zdjęcia na popularne portale internetowe. Oczywiście trzymając się charakterystycznych dla tego stylu wytycznych: wałeczki, buzia w kształcie V i podążanie za najnowszymi trendami. Nie myślcie, że to jest całkowicie naturalne piękno - stety lub niestety - wiele ulzzangów sięga po operacje plastyczne. Bardzo rozprzestrzenione i ogólnodostępne w Korei.



Trend z 2013/2014: Brązowe/czarne kreski na oku (maja powiększać optycznie oko) - o kształcie tak zwanego puppy eye, czarne/beżowe/brązowe cienie, wałeczki/aegyo sal i nieodłącznie soczewki circle lenses w ciemnych barwach. Brwi proste, często grube - chociaż często zakryte grzywką. Usta były zaznaczane w tak zwany gradient lips. Polega on na utworzenia delikatnego przejścia z ciemniejszego/mocniejszego w jaśniejszy, wręcz nude kolor (zaczynając od wewnętrznej linii ust). Przez chwilę pojawił się trent na pełne, mocno podkreślone usta.
Mężczyźni również nie stronili od makijażu i soczewek. Oczy mięli często obrysowane, dość ciemne.
Skóra twarzy idealnie wygładzona, z minimalnym zdrowym połyskiem oraz podkreślonymi różem policzkami.
☆ ☆ ☆ 
☆ ☆ ☆ 

Trend 2015: Jak na całym świecie wszedł minimalizm. Ledwo co kreski na oczach, utrzymane w jasnych brązach oraz beżach. Rzęsy niezbyt mocno wytuszowane, a dolna powieka ewentualnie podkreślona aegyo-sal lib jaśniejszym cieniem. Brwi wyraźnie grubsze. Ostatnio w Korei jest trend na 'dewy skin' (nie wiem jak to określić, ale taki efekt polega na połyskującej naturalnie skórze), zrobiło się boom na kosmetyki płynne do polików, dzięki którym nie trzeba używać pudrowych róży. Usta raczej utrzymane w jasnych, lekko połyskujących kolorach. przez pewien czas pomarańczowy kolor był bardzo na topie, dalej króluje lekko neonowy róż.
Chłopcy/mężczyźni przestali być uroczy, w soczewkach i mocniejszym makijażu.

☆ ☆ ☆ 

Kilka przykładów makijaży:

2013/2014

2013/2014

^2015

gradint
kolejny gradient





Jak dla mnie Ulzzangi to troszkę tacy fashionerzy, ubierają się zawsze modnie. Jeśli jest trend na jeans oraz wysoki stan - na pewno będą posiadać i nosić takie ubrania. Nie ma żadnego kanonu na kolory, kroje czy pewny krąg ubrań. To co na topie, co w sieciówkach jest ubierane. Trzeba tego pilnować i być na bierząco.









Ponownie warto wspomnieć o trendach minionych i obecnych. Niewiele się różnią, a również wszystko jest zależne co jest w tym sezonie modne.
W 2013 i 2014 u dziewczyn były preferowane duże logi, grube grzywki,  długie włosy. U chłopaków również grzywki stanowiły duży szczegół, włosy były dość natapirowane/uniesione, wyglądało jakby było ich dużo.  Kolory były różne, chociaż częściej tego typu co można dostać w farbach sklepowych.
2015 niesie za sobą głównie zmianę grzywek. Zaczęły być one albo dłuższe, rozchodzące się na boki, ewentualny brak lub mocne przerzedzenie. Można spotkać częściej niż wcześniej krótkie włosy. Kolorystyka zeszła w naturalne barwy, brąz na topie!

☆  2013/14 vs. 2015 ☆ 


 

 


 


 









Nie zauważyłam aby stroili się biżuteryjne, oczywiście występuje jakaś tam bransoletka, naszyjnik, ale to nie rzuca się aż tak w oczy. W końcu bardziej zwracają uwagę na swoją twarz.
Ozdoby do włosów pojawiają się, ale tez niezbyt często. Jak już to jakaś czapka, opaska z uszkami, czasem kokardka czy duże słuchawki. Podobnie z okularami. Ma być modnie, nie strojnie jak u Gyaru. Podobnie jest z butami i torbami/plecakami.






Kiedyś zdjęcia ulzzanga również miało swoje kanony! Uśmiech, puszczanie oczka, chybby cheek, znak "V". Dorysowywanie sobie kocich uszów i wąsików. oczywiście głównie selfie oraz zdjęcia z sesji. Aktualnie selfie są bardziej stonowane, spokojniejsze, czy po prostu 'klasyczne', jak na większości profilach na instagramach. Dodatkowo doszły - dla mnie bardzo na szczęście - więcej zdjęć robionych przez drugą osobę. Sytuacyjne, ootd, jakiekolwiek z ujętą pełną sylwetką.







Poniżej znajdziecie aktualne zdjęcia ulzzangów, a kiedy na nie klikniecie zostaniecie przeniesieni na ich instagramy!
https://www.instagram.com/sora_pppp/

https://www.instagram.com/seul__p/


https://www.instagram.com/chanoopy_/

https://www.instagram.com/kimjayoung8/



https://www.instagram.com/minhee_jjjj/

http://global.gmarket.co.kr/Home/Main (te dwa to czarna magia dla kogoś kto nie zna koreańskiego)

Strona z ulzzangami, którą maniacko przeglądałam pisząc tego posta: http://ulzzang-girl.blogspot.com

Hwaiting~

PS. Zrobiłam małą aktualizację. Kiedy tylko ulzzang znajdzie só∑j kolejny kanon, trend postaram się go od razu pokazać :)

4 komentarze:

  1. Twoje 3 zdjecie było całkiem całkiem tylko gdzie te wałeczki? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie to (nieudolne) proby, szkoda ze kiedy 'fazowalam' na ulzzangi nie zaznajomilam sie z ich takimi charakterystycznymi cechami wygladu, no moze zrobie jeszcze kiedys podejscie i wyjdzie mi lepiej ;P

      Usuń
  2. Wyróżniłam Cię na swoim blogu :)
    http://pastelnight.blogspot.com/2013/06/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, bardzo mi miło, dziękuję <3

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.